5 כלים חינמיים למחקר מילות מפתח

אחד המפתחות להצלחת כל אתר אינטרנט הוא איכות מחקר מילות המפתח.  במאמר זה אציג 5 כלים חינמיים שיעזרו לך לבצע מחקר מילות מפתח אפקטיבי, איכותי ומעמיק שישאיר אבק למתחרים שלך.

5 כלים חינמיים למחקר מילות מפתח

5 כלים חינמיים לביצוע מחקר מילות מפתח

אחד השלבים הראשוניים שכל משרד פרסום, חברת קידום או פרילנסר יבצעו על מנת לקדם אתר הוא שלב מחקר מילות המפתח. במהלך שלב זה ניצור רשימה מוגדרת של ביטויים, מונחים ומילים אשר ישמשו את אנשי המקצוע ליצירה של תוכן חדש לאתר, קידום אורגני ( (SEO או קידום ממומן (PPC).

על מנת ליצור רשימה יעילה, ממוקדת ונכונה מומלץ להשתמש בכלים אשר אוגרים נתונים היסטוריים, מידע רב על הנישה והמתחרים שפועלים בה. בין הכלים המומלצים ביותר לביצוע מחקר מילות מפתח ניתן למצוא:

  1. Google Keyword Planner – אחד הכלים הפופולריים ביותר לביצוע מחקר מילות מפתח הוא כמובן הכלי של גוגל, Google Keyword Planner. הכלי של Google Keyword Planner בגרסה החינמית שלו מציג טווחי חיפוש בלבד כאשר נפחים מדויקים ניתן לראות רק אם מפרסמים בגוגל אדוורדס ) Google AdWords).
  2. Ahrefs – באופן כללי, Ahrefs הוא כליSEO בתשלום, אך הוא מציע גם גרסה רזה יותר לביצוע מחקר מילות מפתח בחינם. הכלי של Ahrefs מתבסס על מאגרי המידע הגדולים של גוגל, בינג, אמזון וחברות אחרות כך שהנתונים בו מהימנים ומשקפים בצורה אמיתית את נפחי החיפוש, התחרות וההשקעה הדרושה להצלחה.
  3. Google Trends – הכלי של Google Trends מאפשר לזהות מילים, ביטויים ומונחים אשר זוכים לפופולריות בטווח הקצר והארוך החל מ – 2004. הכלי של Google Trends מאפשר לבצע השוואות מקיפות בהתאם למדינות, שפות ותקופות שונות.
  4. UberSuggest – בשנים האחרונות, הכלי של UberSuggest עבר מתיחת פנים יסודית וכעת הוא מציג אינספור נתונים אשר רלוונטיים לכל בעל אתר או משווק באינטרנט. לדוגמא, דרך הכלי של UberSuggest ניתן לקבל את נפחי התנועה של גוגל, רמת התחרות האורגנית/הממומנת על הביטוי, נפחי החיפוש לאורך זמן ואפשרות לניתוח של אתרים מתחרים.
  5. Keyword Sheeter – “מחרבן מילות המפתח” הוא הכלי הפשוט, הבסיסי והאינטואיטיבי ביותר. כל מה שצריך זה להכניס את הביטוי המרכזי של הנישה והכלי יוציא את כל המילים והביטויים שעולים כבהשלמה האוטומטית של גוגל.

לסיכום, מחקר מילות מפתח איכותי יכלול בתוכו ביטויים אשר ממוקדים לנישה של האתר, ביטויים בעלי תחרות משתנה (ביטויים בעלי תחרות גבוהה, בינונית וביטויי זנב ארוך) והכי חשוב, ביטויים בעלי היתכנות כלכלית לאתר.

 

לעיתים קרובות, על מנת להשיג תוצאות מיטביות מומלץ לבצע הצלבות של כמה כלים בחינם ותשלום (אם יש לזה תקציב..).