הגל הראשון, השני ואולי גל השלישי של נגיף הקורונה מביא עימו לא מעט חששות, סיכונים וטלטלות לבעלי עסקים ברחבי הארץ. לצערנו, לפי נתונים רשמיים של הלמ"ס 1 מכל 5 עסקים צפוי לא לשרוד את התקופה הקרוב, להיסגר ולסבול מחובות כבדים.
אז איך בכל זאת ניתן לשרוד מבחינה עסקית? איך אפשר להיות בין רשימת בעלי העסקים שדווקא עכשיו פורחים ולא בין בעלי העסקים שבקושי סוגרים את החודש? – ריכזנו עבורך 4 פלטפורמות שיווקיות אשר יאפשרו לך לצלוח את המשבר בקלות.
איך ניתן לפרסם את העסק בזמן הקורונה?
אין ספק שמשבר הקורונה הציב לא מעט אתגרים לבעלי עסקים והוביל לטלטלה משמעותית בסביבה העסקית בישראל. על מנת לצלוח את המשבר הנוכחי, הנטייה של רוב בעלי העסקים היא לפטר עובדים לא חיוניים, לחסוך ולצמצם עלויות על פרסום באינטרנט – איך לדעת כל המומחים, מדובר בטעות קשה!
כיום, יש אינספור שיטות ואפשרויות לפרסום אפקטיבי באינטרנט, הנה העיקריות שבהן:
- הקמת אתר אינטרנט – אתר האינטרנט העסקי הוא כמו החנות או המשרד הפיזי שלך בעולם הוירטואלי. בעל עסק שאין ברשותו אתר אינטרנט שמציג את המומחיות, הניסיון והידע המקצועי – מפסיד לא מעט לקוחות שמחפשים את השירותים שלו ברשת. הקמה של אתר אינטרנט מקצועי הוא השלב הראשון בכל תהליך ומסע פרסום באינטרנט.
- רישום לגוגל לעסק שלי – רישום ואימות העסק בגוגל לעסק שלי (Google My Business) יאפשר לכל בעל עסק לפרסם את עצמו בחינם בתוך תוצאות החיפוש כאשר מחפשים את שמו, שם העסק או תחום העיסוק שלו. גוגל לעסק שלי הוא כלי עוצמתי אשר רלוונטי בעיקר לבעלי מקצוע אשר מעניקים שירות ברמה מקומית בקהילה.
- פרסום ברשתות חברתיות – פתיחה, ניהול ותחזוקה של עמוד עסקי בפייסבוק, אינסטגרם או טוויטר מאפשר לבעל העסק להיחשף לקהל עוקבים ואוהדים הולך וגדל. מערכות הפרסום ברשתות החברתיות מאפשרות להציג מבצעים, עבודות וטיפים שלאורך זמן ימשכו קהל לקוחות חדש לעסק.
- קידום אתרים (SEO) או קידום ממומן בגוגל (Google Adwords) – טכניקות קידום אתרים (SEO) או קידום ממומן בגוגל (Google Adwords) מאפשרות להציג את העסק לגולשים אשר מחפשים את השירות בתוך מנוע החיפוש של גוגל. לרוב, שירותים אלה יקרים יותר ולא מתאימים לבעלי תקציבים נמוכים אך גם בתקציב נמוך, ניתן להשיג תוצאות אשר יחוללו מהפך חיובי בעסק.
לסיכום, נגיף הקורונה הוא לא רק משבר כלכלי, אלא גם הזדמנות מעולה להכנת אסטרטגיית פעולה לחזרה לשגרה. הלקוחות לא נעלמו מהשטח, הם פשוט עברו לערוצי הפרסום הדיגיטליים ולכן כל בעל עסק חייב לעשות את המקסימום האפשרי בערוצים אלה.